John Hak treedt terug als directievoorzitter van Kempen & Co

Van Lanschot maakt vandaag bekend dat John Hak terugtreedt als voorzitter van de directie van dochteronderneming Kempen & Co. De achtergrond van dit vertrek is een verschil van inzicht over het bestuursmodel van de groep.

Karl Guha, bestuursvoorzitter Van Lanschot: “We zijn John zeer dankbaar voor zijn inzet en verdiensten tijdens zijn lange loopbaan bij Kempen. Onder zijn leiding is Kempen verder uitgegroeid tot een succesvolle zakenbank die met focus en discipline een sterke positie heeft opgebouwd. Met zijn gedrevenheid, creativiteit en analytische scherpte heeft John hieraan een grote bijdrage geleverd. We wensen hem heel veel succes in de toekomst.”

John Hak: “We hebben er hard aan gewerkt om verschillen van inzicht over het bestuursmodel te overbruggen. Dat is niet gelukt, en dat betreur ik zeer. Ik ben ervan overtuigd dat Kempen alles in huis heeft om ook in de toekomst succesvol te zijn.”

John Hak rondt in de komende periode zijn werkzaamheden af en verlaat Kempen per 1 maart.

Pdf-versie persbericht