Van Lanschot heeft Wim Nieuwenhuijse benoemd tot commercieel directeur van Evi van Lanschot, de online beleggingscoach voor opbouw en behoud van vermogen.

Karl Guha, bestuursvoorzitter Van Lanschot: “Evi van Lanschot is ons platform voor de toekomst. Sinds de lancering van Evi in 2013 hebben we veel nieuwe klanten, waaronder relatief veel jongeren, geïnteresseerd voor het beleggen. Dankzij digitalisering maken we de kennis van een private bank beschikbaar voor iedereen. Met de komst van Wim kunnen we de volgende stap zetten in de ontwikkeling van Evi. Met zijn kennis en ervaring op het gebied van e-commerce is hij bij uitstek geschikt om de commerciële positionering en sales van Evi te versterken.”

Evi van Lanschot is sinds dit voorjaar een zelfstandige business unit binnen Van Lanschot. Het managementteam van Evi bestaat naast Wim Nieuwenhuijse uit Andries van Luijk (directeur Services en Development) en Monique Opdam (directeur Marketing).

Wim Nieuwenhuijse (1965) komt van Unilever, waar hij verantwoordelijk was voor de digitale ontwikkeling van de foodmerken in Europa. Hij startte zijn loopbaan bij Philips Consumer Electronics, waar hij verschillende managementposities vervulde in marktonderzoek, marketing, sales en business development. Daarna was hij onder andere werkzaam als adviseur voor een aantal internationale strategische adviespraktijken. Van 2006 tot 2010 was Nieuwenhuijse verantwoordelijk voor client relations bij Robeco Direct in Rotterdam.

Van Lanschot benoemt Wim Nieuwenhuijse als commercieel directeur Evi van Lanschot (pdf)